donderdag 4 juli 2013

~ gedroogde pioenrozen ~

Elk jaar heb ik hier zoveel plezier van.... 
het drogen van pioenrozen
Het bloggen schiet er sinds de komst van Facebook nogal bij in
en eigenlijk is dat gewoon jammer 
het is alleen zo lastig om op zoveel plekken tegelijk te zijn ;-)
Maar vandaag dus dit blogje over mijn pioenen
ik hang ze aan knijpertjes en knip de steeltjes kort...
op deze manier zakt er niet teveel vocht uit de stelen naar beneden 
(waardoor de bloem bruin wordt)
Binnen een dag of 5 zijn ze helemaal ingedroogd!












Ik wens verder iedereen een heerlijke zomervakantie toe
en als je het leuk vindt om via facebook foto's uit te wisselen?


 

28 opmerkingen:

  1. Super mooi...ga ik ook maar weer eens doen.....
    Heb je uit genodigd op facebook hoor...leuk!!

    Groetjes Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk mooi! Dit wil ik ook, maar..... euhm.... misschien domme vraag..... neem jij een 'verse' pioenroos of eentje die al bijna uitgebloeid is.......

    Hartelijke groeten,

    Lia van den Berg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, ik heb ze zelf ook staan en vroeg mijzelf af of je ze kan drogen,
    Ja dus.
    Bedankt voor de tip !
    Zomergoet van Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meer dan prachtig!
    Pure natuur in haar eenvoud.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig, dit ga ik ook doen! Bedankt voor je tip. Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt schitterend Veronique.
    Wat een prachtige kleuren.
    Ja,ook ik zit sinds kort op Facebook.
    Is best leuk,maar inderdaad wel drukker.
    Ik ga even daar bij je kijken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I have mixed reviews on facebook. Lovely photos, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Einfach wunderschön!
    Viele Grüße
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Veronique,
    Wat zijn ze mooi geworden. Nu maar hopen dat ze heel lang zo mooi van kleur blijven. Hier ga je het hele komende grijze seizoen (gelukkig is het nog lang niet zover) plezier van houden dan..
    Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat weer een prachtige foto's! En wat grappig dat ik nu ook de reden weet waarom jij de steeltjes altijd kort afknipt...nooit geweten dat ze dan niet zo bruin worden, haha. Heb meteen de stelen korter geknipt van een aantal die ik vanochtend had opgehangen.
    Fijn weekend en lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ik wist niet dat je dat ook met pioenrozen kon doen... Leuk!!!

    jij ook een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is je weer gelukt ! mooi hoor !!
    fijne zomer en lieve groet ,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor de tip! Ga het volgend jaar zeker ook eens proberen, ik vind ze heel mooi zo gedroogd.
    Groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is een tip waar je wat aan hebt , prachtig zijn ze , en ja FB daar gaat een hoop tijd in zitten , jammer hoor .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zien er prachtig uit!
    Liefs, Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor de tip, moet wel nu nog een jaartje wachten tot ze weer bloeien, maar ga het zeker proberen.
    Groetjes marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O prachtig die mooie gedroogde pioenrozen!
    Ik herken wat je schrijft, je kunt inderdaad niet overal zijn en het bloggen is er bij de laatste tijd ook bij in geschoten vanwege Instagram. Dat is een hele andere manier van communiceren, minder persoonlijk maar werkt wel een stuk sneller wat soms er welkom is:) Enfin je herkent het vast wel.
    Ik had nog pioenrozen willen drogen deze zomer maar ben natuurlijk weer veel te laat. Ik hoop dat ik er volgend jaar aan denk.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Veronique,

    Via via gevonden...wat een supertip!
    Het is echt prachtig!
    Mooie foto met het heiligenbeeld op de achtergrond...
    Ben pas kort bezig in blogland en weet niet wat me overkomt met al die creatieve geesten...
    Hoop je snel weer tegen te komen, ik blijf je volgen, leuk.

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hiya intelligent points.. now why didnt i think of these? Off topic barely, is this page pattern merely from an ordinary installation or else do you utilize a customized template. I use a webpage i'm in search of to improve and nicely the visuals is probably going one of the key issues to complete on my list.
    Cccam Server | Best Cccam Server | Cardsharing Server | Best cardsharing

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Really BEAUTIFUL!!♥

    Greetings from Finland,
    Marikki

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Edit:

    You have WONDERFUL blog, I`m now your newest reader:)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zoals altijd super mooi...vol romantiek...gevoel...passie...alleen...waar blijf je??? (ik moet het nodig zeggen, ben zelf 2 jaren weggeweest...fam. omstandigheden:(...) lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Via Cloth en Patina kom een heel mooi plaatje van je tegen...ik zag je naam en dacht, hè die ken ik! Nu ben ik zelf niet heel erg actief maar de keren dat ik er even ben, ben ik je ook nergens tegen gekomen. Ik hoop dat het goed met je gaat Veronique.

    Wens je een fijn weekend.
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~